Sengkang/Tempemeer

6 oktober 2016 - Pai, Indonesië

Om 9.00uur vertrokken met de bus en op weg naar Sengkang 'wat op de terugweg ligt naar Makassar en het was een ritje van 6 uur maar omdat het landschap wederom prachtig is verveelde we ons totaal niet.

In Uluale moesten we uitstappen en een Kijang nemen maar dat bleek toch niet zo gemakkelijk te zijn. Niemand die een woord engels spreekt en tja dan maar weer met de maleise woordden en handen en voeten te werk gaan. Het blijkt dat er nauwelijks kijangs naar Sengkang rijden en een bus al helemaal niet. Aah...daar stopt een kijang en ik heb duidelijk kunnen maken dat we naar Sengkang moeten maar hij vroeg RP 500.000 (+/- E35) dat is veel te veel. Voor RP 300.000 ging hij akkoord en dit is nog veel te veel maar het is al middag en we willen graag voor donker in Sengkang zijn.

Onderweg probeerde de chauffeur de prijs nog weer op te schroeven naar Rp 400.000 en dat begon me te irriteren. Je mag best wel meer vragen van deze blanke maar buit me niet teveel uit want dan wordt ik tegendraads. Zo goed als mogelijk hem duidelijk gemaakt dat ik hier niet mee akkoord ging, het was ook nog een een eng mannetje. We waren nog niet in Sengkang en toen moest hij tanken maar de benzine was op bij de pomp. Hij heeft ons iets verder afgezet en een bemo geregeld die ons naar het hotel zou brengen. Bij het afrekenen heb ik hem RP200.000 gegeven en ik zei dat dit genoeg was. Hij leverde commentaar maar ik hield voet bij stuk, dan moet je maar niet zo hebberig zijn en ik vond hem gewoonweg niet aardig. Zo lekker puhh!!!

Hotel Pondok Eka had een zwembad erbij.....daar gaan we nog even gebruik van maken maar niet vandaag meer.

Alweer een dag voorbij, het gaat te snel.

See you